Φρονιστήρια Σχεδίου Τσίγκρης
ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

  

Το τμήμα της καλών τεχνών έχει ως στόχο την προετοιμασία των υποψηφίων για τις εισαγωγικές και τις κατατακτήριες εξετάσεις των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδας.

Οι υποψήφιοι εξασκούνται στην παρατήρηση διαφόρων θεμάτων (πορτρέτο και γυμνό μοντέλο, προτομές, συνθέσεις αντικειμένων), στην καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου τους και τέλος στην ανάπτυξη των σχεδιαστικών τους ικανοτήτων με σκοπό την δημιουργία εικαστικών έργων - σχεδίων.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον προσωπικό τρόπο έκφρασης (αισθητική) του κάθε μαθητή μας, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες του και αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο την τυποποίηση της δουλείας του.

Στους πλήρους εξοπλισμένους χώρους μας αυξάνουμε συνεχώς τον αριθμό και την ποικιλία προτομών και ολόσωμων αγαλμάτων, και παρέχουμε στους σπουδαστές μας την δυνατότητα εξάσκησης υπό συνθήκες εισαγωγικών εξετάσεων (με τεχνητό και φυσικό φωτισμό).

Για την καλύτερη προετοιμασία των σπουδαστών μας διεξάγονται τακτά διαγωνίσματα και ακολουθεί ομαδικός σχολιασμός και αξιολόγησή τους.

Προσφέρουμε την δυνατότητα δανεισμού εκμαγείων και βιβλίων για επιπλέον εξάσκηση κατ' οίκον και μελέτη.

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα γίνονται ομαδικά μαθήματα θεωρίας μέσω σύγχρονου οπτικοακουστικού υλικού (DVD-VIDEO) αναλύοντας στις διάφορες έννοιες του σχεδίου και του χρώματος καθώς επίσης και προβολές που αφορούν το ελεύθερο και λεκτικό θέμα. Τις προβολές δύναται να τις παρακολουθήσουν και άτομα εκτός φροντιστηρίου κατόπιν επικοινωνίας με την γραμματεία.

Λειτουργούν εντατικά τμήματα για την προετοιμασία των υποψηφίων για τις κατατακτήριες εξετάσεις, πάνω σε γυμνό μοντέλο. Στο τμήμα αυτό μπορούν να ενταχθούν μαθητές οι οποίοι δεν έχουν απαραιτήτως ως στόχο τους την εισαγωγή σε κάποια σχολή και δε δεσμεύονται από την ύλη των εξετάσεων.


Διδασκόμενη ύλη

Η διδασκόμενη ύλη για τους υποψηφίους διαφοροποιείται αναλόγως με τις απαιτήσεις της κάθε σχολής και περιλαμβάνει:


Τεχνικές - Υλικά

Οι μαθητές μας έχουν την δυνατότητα να εξοικειωθούν σταδιακά με μια ποικιλία υλικών μαθαίνοντας τις ιδιαιτερότητες της τεχνικής τους. Με αυτό τον τρόπο ευαισθητοποιούνται στις διάφορες εικαστικές ποιότητες που αυτά παράγουν, μόνα ή στη μίξη τους.

Λόγω του περιορισμού των εξετάσεων τα υλικά που κατά κύριο λόγω χρησιμοποιούνται στο σχέδιο είναι μολύβια, γραφίτες, κάρβουνα και μελάνι, ενώ για το χρώμα και τις μονοχρωμίες, ακρυλικό, τέμπερα, ακουαρέλα, χρωματιστά μελάνια, σκόνες αγιογραφίας, παστέλ σκληρά και μαλακά και λαδοπαστέλ και τέλος για το ελεύθερο και λεκτικό θέμα όλα τα παραπάνω υλικά και συνδυασμός τους.

Τα χαρτιά με τις διαφορετικές ποιότητες τους επηρεάζουν το αποτέλεσμα που τα παραπάνω υλικά παράγουν, όπως επίσης και η χρήση της γόμας και τα διαφορετικά πινέλα. Η κατανόηση της θεωρίας μεθοδεύεται μέσα από ένα πλήθος ασκήσεων που στοχεύουν στην εξοικείωση με τα υλικά και την ανάδειξη της προσωπικής έκφρασης.

Ελεύθερο σχέδιο

Η εξάσκηση στο ελεύθερο σχέδιο γίνεται με σχεδιασμό εκ του φυσικού έμψυχα (προσωπογραφίες και γυμνά) και άψυχα (αγάλματα) αντικείμενα και συνθέσεις.

Κατά τη διάρκεια εξέλιξης του σχεδίου του μαθητή οι διδάσκοντες υποδεικνύουν τις διορθώσεις που πρέπει να γίνουν σε σχέση με το μοντέλο και ταυτόχρονα αναλύουν και εξηγούν και θεωρητικά το αντίστοιχο εικαστικό πρόβλημα.

Η θεωρία περιλαμβάνει και αναλύει τις εξής έννοιες καθώς και μεθοδολογία για την εφαρμογή τους.

  • Φόρμα
  • Επίπεδο
  • Στήσιμο - ανάλυση σε βασικούς όγκους
  • Μετρήσεις - αναλογίες
  • Δομή
  • Αξονες
  • Προοπτική
  • Τόνοι
  • Γραφή
  • Σύνθεση

Θεωρία χρώματος

Η διδασκαλία στο χρώμα εξετάζει τις επιρροές του φωτός πάνω στο θέμα μας και τις χρωματικές διαφορές που επιφέρει και επιμερίζεται στα εξής τμήματα.

  • Χρωματικός κύκλος
  • Συμπληρωματικά χρώματα
  • Παράμετροι χρώματος
  • Θερμά και ψυχρά
  • Γκρίζα και ουδέτερα χρώματα
  • Τεχνικές υλικών

Ελεύθερο και λεκτικό θέμα

Οι μαθητές μας τόσο στο ελεύθερο όσο και στο λεκτικό θέμα μπορούν να επιλέξουν μέσα από πληθώρα υλικών.

Η προσέγγιση της διδασκαλίας τους χωρίζεται σε 2 σκέλη:

Στο πρώτο σκέλος στόχος είναι η ανάπτυξη της πλαστικότητας - ζωγραφικότητας του μαθητή με τη βοήθεια ειδικών ασκήσεων.

Στο δεύτερο σκέλος σκοπός είναι η προσέγγιση και εικαστική έκφραση κάποιου θέματος - τίτλου οπού αναλύονται ζητήματα σύνθεσης, αισθητικής και θεωρίας της τέχνης.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε προβολές με έργα άλλων καλλιτεχνών, τόσο σύγχρονων όσο και μέσα από την ιστορία της τέχνης, ώστε οι υποψήφιοι να αποκτήσουν μια σφαιρική αντίληψη περί τέχνης και να μπορέσουν να επιλέξουν τον δικό τους δρόμο.

Για την εξάσκηση στο ελεύθερο θέμα δίνονται και εργασίες για το σπίτι.